Subsidie viering 80-jaar bevrijding

Ter gelegenheid van de 80e herdenking van de bevrijding stelt de gemeente Maasgouw een subsidie beschikbaar voor evenementen die dit historische moment herdenken en vieren. Verenigingen en stichtingen kunnen deze subsidie aanvragen.

Voorwaarden voor een aanvraag

Uw aanvraag moet aan enkele voorwaarden voldoen:

• Iedere vereniging of stichting kan eenmaal een aanvraag indienen voor deze subsidie.
  • Het initiatief stemt overeen met de beschreven beleidsdoelstelling (zie hieronder).
  • Het initiatief vindt plaats in de periode september 2024 tot en met mei 2025 in de gemeente Maasgouw.
  • Het initiatief komt geheel of grotendeels ten goede aan de inwoners van en/of de bezoekers aan de gemeente Maasgouw.

Beleidsdoelstelling

Via het subsidiëren van lokale initiatieven in het kader van "80 jaar bevrijding" krijgt de bewustwording rondom de Tweede Wereldoorlog en het bewustzijn van vrijheid een impuls.

Hoe hoog is de subsidie?

De subsidie bedraagt 90% van de subsidiabele kosten, met een maximum van € 1.000,- (inclusief btw) per initiatief. Kosten voor eten en drinken komen niet in aanmerking voor subsidie.

Waar moet de aanvraag aan voldoen?

In uw aanvraag zet u het volgende:

• Een omschrijving van het project.
  • Een conceptbegroting (geef hierin ook aan als er sprake is van cofinanciering of andere toekenningen of vergoedingen).
  • Het gevraagde subsidiebedrag, met bankgegevens en ondertekend door de aanvrager.
  • Een korte motivatie waarom dit project bijdraagt aan minimaal één van de volgende aspecten:
  1. Het bevorderen van historisch besef.
  2. Het vieren van vrijheid in Limburg/Nederland.
  3. Educatie.
  4. Herdenken van slachtoffers, eren van veteranen.

Aanvragen

U kunt uw aanvraag per e-mail sturen naar info@gemeentemaasgouw.nl onder vermelding van ‘80-jaar bevrijding’. Aanvragen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. De regeling eindigt op 31 december 2024 of als het subsidieplafond is bereikt.

Wilt u meer informatie?

Heeft u aanvullende vragen? Neem dan contact op met Anouk Pouwels of Conny Salden van gemeente Maasgouw via het algemene telefoonnummer 0475 – 85 25 00.

Meer informatie vindt u in de deelverordening subsidie ’80 jaar bevrijding’