Inzageverzoek / AVG verzoek

Wilt u weten welke persoonsgegevens gemeente Maasgouw van u heeft opgeslagen? Dan kunt u een inzageverzoek indienen. U heeft recht op inzage op alle persoonsgegevens die van u zijn opgeslagen. Dit heet ook wel de rechten van betrokkenen.

Rechten van betrokkenen

De gemeente gebruikt persoonsgegevens vooral om diensten aan u te kunnen leveren. De gemeente doet dat zo netjes en zo betrouwbaar mogelijk. Wij houden ons aan ons privacybeleid en aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de AVG. Deze Europese wet geeft u een aantal rechten, deze noemen wij de “rechten van betrokkenen”. Iemand is een betrokkene als de gemeente persoonsgegevens van je gebruikt.

Aanvragen 

U kunt ons vragen welke gegevens bekend zijn bij ons binnen de applicaties die wij gebruiken. Dit recht heeft alleen betrekking op uw eigen gegevens en niet die van een ander persoon. 

Het recht om inzage van gegevens kunt u online regelen  via onderstaand formulier. Om er zeker van te zijn dat de aanvraag door de juiste persoon wordt gedaan vragen wij om legitimatie. We zijn verplicht om dit te doen. Onderstaand vindt u een DigiD link, zodat u zich kunt legitimeren.

DigiDGa naar het online aanvraagformulier AVG-verzoek

U bent niet verplicht om van dit digitale formulier gebruik te maken. Er zijn ook andere manieren om een inzageverzoek te doen. In dat geval moeten wij op een andere manier controleren dat u het bent die het verzoek doet. Zo voorkomen we dat iemand anders uw persoonsgegevens inziet. Neem hiervoor contact op met onze  privacycoördinator Nicole Haasen. Dit kan via [email protected].

Recht op inzage in Basisregistratie Personen

Let op! Als u wilt weten welke gegevens van u zijn opgenomen in de Basisregistratie Personen (BRP), dan geldt het bovenstaande niet. U kunt zelf uw gegevens inzien via de website van overheid.nl. 

Meer over het wijzigen, verwijderen of geheimhouding van persoonsgegevens vindt u via deze pagina

Hoe gaat het nu verder?

U ontvangt binnen één maand reactie van de gemeente op uw verzoek. Is uw verzoek ingewikkeld of heeft u meerdere verzoeken gestuurd? Dan mag de gemeente er 2 maanden langer over doen. De gemeente laat dan wel binnen één maand aan u weten dat het langer gaat duren en waarom dat zo is. 

In uitzonderlijke gevallen kan de gemeente weigeren om gegevens te verstrekken. Wij laten u dit dan weten.