Tarieven en trouwlocaties
Hieronder vindt u de kosten voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap in gemeente Maasgouw. Dit zijn de kosten voor 2025. Ook vindt u hier informatie over trouwlocaties.
Product / dienst | Kosten |
---|---|
Uittreksel burgerlijke stand | € 17,10 |
Verklaring huwelijksbevoegdheid | € 29,00 |
Trouwboekje / partnerschapsboekje | € 48,00 |
Voltrekken huwelijk/ partnerschapsregistratie in het gemeentehuis | |
Huwelijk / partnerschapsregistratie van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur | € 385,- |
Huwelijk / partnerschapsregistratie op zaterdag tussen 9.00 - 17.00 uur | € 693,- |
Huwelijk / partnerschapsregistratie maandag 9.00 – 9.30 uur (uitsluitend in Maasbracht) | € 0,- |
Kijk voor de kosten van een externe locatie en tijden in de tarieventabel (artikel 1.1). | |
Overige kosten | |
Een of meerdere getuigen van de gemeente, per getuige (op de locatie Maasbracht) | € 41,50,- |
Een of meerdere getuigen van de gemeente op elke andere externe locatie, per getuige | € 90,- |
Het incidenteel benoemen van een Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand, die al eerder in een andere gemeente benoemd en beëdigd is | € 154,- |
Het wijzigen van datum en/of tijdstip van een huwelijksvoltrekking etc. | € 62,- |
Omzetten van geregistreerd partnerschap in huwelijk aan de balie burgerlijke stand (gemeentehuis) | € 80,- |
Overige kosten rondom het huwelijk vindt u hier:
Trouwlocaties
U kunt overal in gemeente Maasgouw trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. Dus ook in uw eigen tuin of op dat ene plekje waar u bijzondere herinneringen aan heeft. Daarnaast zijn er in Maasgouw ook een aantal bijzondere trouwlocaties. U kunt natuurlijk ook trouwen in de trouwzaal in de Raadszaal in ons gemeentehuis. Trouwt u niet in het gemeentehuis, maar op een andere plek in Maasgouw? Dan regelt u de locatie en bijbehorende kosten zelf met de eigenaar. De trouwlocatie dient u wel aan te geven in de melding voorgenomen huwelijk.
Waar moet een trouwlocatie aan voldoen?
- De locatie moet voor iedereen toegankelijk zijn.
- De locatie moet veilig zijn.
- Uw ceremonie mag de openbare orde niet verstoren. Dat wil zeggen dat anderen geen overlast van uw huwelijksceremonie mogen hebben.
- De eigenaar of beheerder van de locatie heeft u toestemming gegeven voor de trouwerij.
- Bij een locatie naar keuze moet u vooraf contact opnemen met de afdeling burgerzaken vanwege het invullen van een toestemmingsformulier door de eigenaar/beheerder van de locatie. De kosten voor het gebruik van de locatie moeten aanvullend aan de beheerder van de locatie worden betaald.