Tarieven en trouwlocaties

Hieronder vindt u de kosten voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap in gemeente Maasgouw. Dit zijn de kosten voor 2024. Ook vindt u hier informatie over trouwlocaties.

Product / dienstKosten
Uittreksel burgerlijke stand€ 16,60
Verklaring huwelijksbevoegdheid€ 29,00
Trouwboekje / partnerschapsboekje€ 43,00
Voltrekken huwelijk/ partnerschapsregistratie 
Huwelijk / partnerschapsregistratie van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur € 296,-
Huwelijk / partnerschapsregistratie op zaterdag tussen 9.00 - 17.00 uur in het gemeentehuis€ 539,-
Huwelijk / partnerschapsregistratie op zaterdag tussen 9.00 - 17.00 uur (externe locatie)€ 296,-
Huwelijk / partnerschapsregistratie maandag 9.00 – 9.30 uur (uitsluitend in Maasbracht)€ 0,-
Kijk voor de kosten van overige tijden in de tarieventabel (artikel 1.1). 
Overige kosten 
Een of meerdere getuigen van de gemeente, per getuige (op de locatie Maasbracht)€ 29,-
Een of meerdere getuigen van de gemeente op elke andere externe locatie, per getuige€ 88,-
Het incidenteel benoemen van een Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand, die al eerder
in een andere gemeente benoemd en beëdigd is
€ 151,-
Het wijzigen van datum en/of tijdstip van een huwelijksvoltrekking etc.€ 61,-

Overige kosten rondom het huwelijk vindt u hier:

Trouwlocaties

U kunt overal in gemeente Maasgouw trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. Dus ook in uw eigen tuin of op dat ene plekje waar u bijzondere herinneringen aan heeft. Daarnaast zijn er in Maasgouw ook een aantal bijzondere trouwlocaties. U kunt natuurlijk ook trouwen in de trouwzaal in de Raadszaal in ons gemeentehuis. Trouwt u niet in het gemeentehuis, maar op een andere plek in Maasgouw? Dan regelt u de locatie en bijbehorende kosten zelf met de eigenaar. De trouwlocatie dient u wel aan te geven in de melding voorgenomen huwelijk.

Raadszaal
De Raadszaal in het gemeentehuis in Maasbracht.

Waar moet een trouwlocatie aan voldoen?

  • De locatie moet voor iedereen toegankelijk zijn.
  • De locatie moet veilig zijn.
  • Uw ceremonie mag de openbare orde niet verstoren. Dat wil zeggen dat anderen geen overlast van uw huwelijksceremonie mogen hebben.
  • De eigenaar of beheerder van de locatie heeft u toestemming gegeven voor de trouwerij.
  • Bij een locatie naar keuze moet u vooraf contact opnemen met de afdeling burgerzaken vanwege het invullen van een toestemmingsformulier door de eigenaar/beheerder van de locatie. De kosten voor het gebruik van de locatie moeten aanvullend aan de beheerder van de locatie worden betaald.