Ontwikkelaar voorterrein Nautische Boulevard Wessem bekend

De gemeente Maasgouw heeft DB Ontwikkeling BV geselecteerd als partner voor de doorontwikkeling van het voorterrein van de Nautische Boulevard in de Prins Mauritshaven in Wessem. Deze locatie verbindt het dorp Wessem, de Maasboulevard en de Nautische Boulevard en is essentieel voor de verdere groei van dit watersportcentrum. DB Ontwikkeling BV wil op dit terrein een Watersport Arena ontwikkelen.

De Nautische Boulevard Wessem biedt alles voor watersporters: onderhoud, reparatie, stalling en de aankoop van scheepsbenodigdheden. Hier kunnen mensen boten kopen, huren en van aantrekkelijke ligplaatsen genieten. Hieraan gaat DB Ontwikkeling BV nu een Watersport Arena toevoegen. Op het voorterrein aan de Maasdijk in Wessem komt een bedrijfsverzamelgebouw, waarin watersportbedrijven en (praktijk) opleidingen zorgen voor een uniek aanbod aan hoogwaardige nautische diensten en producten. Ook wordt hier het eerste centrum voor elektrisch varen in de regio gevestigd, met faciliteiten voor laden, verkoop en onderhoud van elektrische boten. Daarnaast komt er een opleidingsinstituut voor nautisch talent met opleidingen, stages en bijscholing.

Wethouder Tim Snijckers (economie) zegt: “Met de selectie van DB Ontwikkeling BV zetten we een belangrijke stap in de doorontwikkeling van de Nautische Boulevard. Deze Watersport Arena zal de regio versterken en nieuwe kansen creëren voor de watersportsector.”

DB Ontwikkeling BV gaat samen met de gemeente de plannen verder uitwerken. De verwachting is dat volgend jaar gestart kan worden met de realisatie van de plannen.