Nieuwe campagne 'Draag uw steentje bij/weg' van start

Steeds meer voortuinen worden deels of volledig bestraat. Zo verdwijnt meer en meer groen uit het straatbeeld. Dit is een probleem, vooral nu de zomers warmer worden en de regenbuien heviger. Versteende tuinen kunnen deze extreme weersomstandigheden niet goed aan. Daarom wil de gemeente de verstening van voortuinen stoppen. Onder het motto ‘Draag je steentje bij/weg’ roepen we inwoners op hun voortuin te vergroenen. De afgelopen twee jaar gingen zo’n 100 inwoners de uitdaging aan.  Zij verruilden hun stenen voortuin voor een groene tuin.

Doet u ook mee?

Dit najaar organiseert de gemeente weer een actie en helpen wij u opnieuw een handje. In totaal is er budget om ongeveer 50 tuinen te vergroenen. Gaat u de uitdaging aan? Meld u snel aan. Want aanvragen handelen we af op basis van binnenkomst totdat het budget op is.

Wat houdt de actie in?

U krijgt van ons gratis aanplantadvies, we helpen u bij het ophalen van de stenen, het leveren van nieuwe tuinaarde en  bestellen plantjes voor uw tuin (tot een maximum van 18m²).

Hoe gaat de actie in zijn werk?

• Meld u aan voor de actie door een mail met uw naam en adres te sturen naar vergroenmee@gemeentemaasgouw.nl
  • U ontvangt van ons een informatiepakket over het vergroenen van uw tuin. U kiest de planten voor uw tuin en geeft uw keuze aan ons door. Een medewerker van de gemeente maakt u een plan afgestemd op uw voortuin en uw plantenkeuze.
  • Op een vooraf afgesproken datum ontvangt u een bigbag op uw adres. De stenen uit uw tuin kunt u zelf in de bigbag doen. Als u hiermee klaar bent, voeren wij deze bigbag af.
  • U ontvangt van ons voldoende teelaarde in de voortuin.
  • In november kunt u uw planten ophalen bij de gemeenteloods in Maasbracht.
  • Daarna kunt u de planten zelf in uw voortuin zetten.

Doe mee en draag uw steentje bij/weg.