Nieuw Multifunctioneel Centrum in Stevensweert

De gemeenteraad heeft dinsdag 9 juli ingestemd met de bouw van een nieuw Multifunctioneel Centrum (MFC) in Stevensweert. Deze accommodatie komt op de huidige locatie van het clubgebouw van voetbalvereniging VV Stevensweert. Bij de nieuwbouw wordt rekening gehouden met eventuele toekomstige integratie van een sportaccommodatie in/aan het MFC en met de ruimtelijke inpassing van bijbehorende sportvelden in het gebied.

De gemeente vindt het belangrijk dat in iedere dorpskern een gemeenschapsvoorziening is die gebruikt kan worden voor sociaal culturele activiteiten. De investering in een nieuw Multifunctioneel Centrum draagt bij aan het behoud en groei van het verenigingsleven.

Aanleiding voor een nieuw MFC is dat het Trefcentrum in het streekmuseum niet groot genoeg is en niet alle faciliteiten heeft om de lokale grotere verenigingen te huisvesten. Daarnaast zijn ook andere eerder geschikte locaties de afgelopen jaren gesloten. Vanuit de dorpsraad  en de verenigingen van Stevensweert kwam de wens voor een nieuw MFC waar alle verenigingen van Stevensweert terecht kunnen. De dorpsraad heeft, met financiering van de gemeente, een onderzoek uit laten voeren naar de mogelijkheden voor een MFC in Stevensweert. Daar is de locatie van VV Stevensweert uit voortgekomen.

De volgende stap die nu gezet kan worden, is het starten van de voorbereidingen voor de aanbesteding.