Maasgouw heeft een nieuwe kinderburgemeester!

Claire Boom wordt de nieuwe kinderburgmeester 2024/2025 van de gemeente Maasgouw. Ze zit na de zomervakantie in groep 8 van basisschool de Toermalijn in Maasbracht en is nu ook al enthousiast kinderraadslid in Maasgouw. Claire wordt begin oktober samen met een aantal nieuwe leden officieel geïnstalleerd door burgemeester Dion Schneider.

Wie is Claire?

Claire stelt zich zelf even voor:

Claire
kinderburgemeester Claire Boom

Hallo, ik ben Claire Boom en ik wil me graag voorstellen als de nieuwe kinderburgermeester van gemeente Maasgouw. Ik wil graag kinderburgermeester worden omdat ik het leuk vind om andere kinderen te motiveren om te werken aan projecten binnen de gemeente en beslissingen te nemen. Ik sta graag voor een groep en ik ben goed in het overtuigen van andere kinderen. Afgelopen jaar was ik raadslid in de kinderraad en heb ik gewerkt aan een project over milieu. Door dit project hebben wij op school nu afvalbakken buiten staan waardoor kinderen het afval beter kunnen scheiden. Mijn hobby’s zijn acrogym, tennissen, dwarsfluiten en lesgeven in airtumbling. Dit is turnen op een lange baan die met lucht is gevuld. Ik vind het leuk om bezig te zijn. Ik kijk er naar uit om dit jaar de rol van kinderburgemeester te mogen vervullen!

Kijk voor meer informatie over de kinderraad op onze website